محل تبلیغات شما
در سال 1991 شرکت ایرباس و شریکانش به فکر طراحی و ساخت Beluga افتادند برای طراحی هواپیمای بزرگ طرح های زیادی در بین شرکت و شرکای شرکت

 رد و بدل شد و در نهایت ایر باس A300-600 برای فریت بار های بسیار سنگین از جمله قطعات هواپیما تصویب شد.

A300-600 یک هواپیمای دو موتوره با برد متوسط بود ولی باید تغییراتی را روی این هواپیما اعمال می کردند تا برای فریت بار های سنگین و حمل محموله های

 بزرگ مناسب باشد .برای اعمال تغییرات فقط قسمت بالای هواپیما را در نظر داشتند در واقع برای تعداد موتور و قسمت زیرین هواپیما و همچنین شکل بال ها

 تغییری نداشتند.اما قسمت بالای بدنه به شدت برای حمل هوایی بار های سنگین تغییر کرد.

اما یکی دیگر از تغییرات اساسی بر روی A300-600 را می توان تغییر در قسمت دم که نقطه ای  حساس و مرکز تعادل هواپیما است دانست .تغییرات عمده در دم

 هواپیما بیشتر برای ثبات در پرواز به هنگام فریت بار قطعه هواپیما و همچنین بزرگتر و پهن تر شدن این قسمت بود.A300-600 بعد از تغییرات اعمال شده تبدیل به

 یک هواپیمای غول پیکر برای حمل بار های سنگین شد و به نام نهنگ بلوگا شهرت یافت

هواپیمای مخصوص فریت بار

اولین پرواز Beluga در 13 سپتامبر 1994 صورت گرفت و در نهایت Beluga  بعد از انجام 335 ساعت پرواز آزمایشی در اکتبر سال 1995 گواهینامه لازم جهت پرواز بار

 بار سنگین را دریافت کرد.و در حال حاظر بیش از 5 مورد از این هواپیما ها برای فریت بار های سنگین به خصوص قطعات هواپیما طراحی و ساخته شده است .ولی

 ایر باس بعد از سالها استفاده از این غول هوایی برای فریت بار های سنگین ، با روبرو شدن با پروژه طراحی بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان  این هواپیما  دیگر

 قادر به حمل قطعات هواپیمای بزرگتر نبود برای همین ایرباس تصمیم گرفت تا مدل بزرگتر بلوگا را طراحی کند .

فریت بار به استرالیا

فریت بار به آمریکا

خدمات بالینی در منزل

بار ,هواپیما ,های ,سنگین ,فریت ,هواپیمای ,بار های ,فریت بار ,های سنگین ,برای فریت ,a300 600

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بارانا vasthentemus اسلامی - مذهبی - اجتماعی چاپ دیجیتال شمرون pagulflabmi Jeramy's collection kettireewan utsaliten شاه کمان Maxine's info